تحولات لبنان و فلسطین

برنامه‌ریزی برای حضور ۶۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها

برنامه‌ریزی برای حضور ۶۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها

احمد محمودزاده در آیین افتتاح سه مدرسه که امروز (۱۸ مهر) در خوزستان انجام شد، اظهار کرد: برای دستیابی به مدرسه مطلوب و آموزش و پرورش باکیفیت، همه عناصر آموزش و پرورش باید پای کار تربیت دانش‌آموز باشد و به استانداردها و مولفه‌های موثر در فرآیند تعلیم و تربیت توجه شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی آموزشی، شیوه‌های تربیتی، نیروی انسانی کارآمد و متخصص، مدیریت و رهبری آموزشی در مدارس و محتواهای کتاب‌های درسی، فضا، امکانات و تجهیزات، برخی از این مولفه‌ها هستند و کمک شایانی به آموزش و پرورش کارا و اثربخش می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که مدیریت همه آن‌ها به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و باید در حوزه سخت یعنی امکانات، تجهیزات، فضا، نیروی انسانی و در حوزه نرم یعنی برنامه آموزشی، کیفیت‌بخشی آموزشی و مسائل فرهنگی به ما کمک شود.

وی بیان کرد: نیازمند این هستیم که ارکان تربیت از جمله مدرسه، خانه، رسانه و اجتماع کمک حال ما در آموزش و پرورش باشند.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۵۱ درصد اعتبارات حوزه سخت‌افزاری آموزش و پرورش کشور توسط خیرین تامین می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته خیرین به جز مدرسه‌سازی وارد حوزه‌های مدرسه‌یاری و حتی مدرسه‌داری شده‌اند؛ موسسه راه ایمان کمک‌های ارزشمندی در این زمینه به ما داشته و تاکنون حدود ۱۱۱ مدرسه ساخته است و بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و یک هزار همکار فرهنگی در این مدارس در حال آموزش و فعالیت هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: خوزستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را دارد و بیشترین مدارس موسسه راه ایمان نیز در این استان است و باید به نحو شایسته مدیریت، حمایت و کمک شود زیرا همه این اقدامات در راستای عدالت آموزشی است.

وی افزود: حتی یک استعداد هم نباید در خارج از چارچوب آموزش و پرورش قرار بگیرد. دنبال این هستیم حتی یک استعداد و یک دانش‌آموز از چرخه آموزش خارج نماند و در این راستا به کمک خیرین نیاز داریم تا به اهداف کلان خود از نظر کمی و کیفی برسیم. هیچ دانش‌آموزی به ویژه در دوره ابتدایی نباید خارج از آموزش و پرورش و فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار بگیرد. همچنین باید به کیفیت‌بخشی بپردازیم.

محمودزاده گفت: تحقق عدالت آموزشی و دسترسی برابر همه دانش‌آموزان به آموزش، مورد تاکید است و امیدواریم با کمک خیرین، زمینه‌ساز این موضوع باشیم. دانش‌آموزان باید در محیط‌های امن و همراه با انگیزه، فرآیند تحصیلی و یادگیری را بگذرانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده است از دالان کنکور رد شوید و وارد دالان اشتغال شوید؛ در کشور و در استان خوزستان نیاز جدی به توسعه هنرستان‌ها داریم و این موضوع در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.